loading...
آخر عشقه
سیمین بازدید : 22 شنبه 13 مهر 1392 نظرات (0)

داخلی/ اتاق مرد صیغه ای/ جمعه شب

دیدید بعضی ها رو که یه تسبیح دستشون گرفتن و آب رو هم که توی لیوان می ریزند، یه "استخیر بالله" میگن و دونه های تسبیح رو دوتا دوتا می گیرن که آیا این لیوان آبو بخورم یا نه!

برادر من، خواهر من! استخاره هم حساب کتاب داره، علی الخصوص برای ازدواج، دوست من رفته خواستگاری، پدر عروس، نه بالا گذاشته و نه پایین، گفته: استخاره کردیم بد اومده!

دوست من هم گفته: آخه پدر من! بذار چار تا کلمه حرف بزنیم و یه نحقیقی در مورد من بکنید بعد این حرفو بزنید.

گفته: نه! ما پشت به استخاره نمی کنیم.

عزیز من استخاره هم شرایط داره، اول اینکه به عقلت مراجعه می کنی، اگه اون کار شایسته س که با توکل بر خدا بسم الله! اگرم ناشایسته که اصلا ترکش می کنی.

حالا اگه خوب وبد کاری برات معلوم نشد، تفکر می کنی، مطالعه می کنی، بررسی می کنی، تحقیق می کنی، مشورت می کنی و خوب جوانب امرو می سنجی که برات معلوم بشه و باز اینجا جای استخاره نیست.

حالا اگه با تحقیق و بررسی و مشورت هم چیزی معلوم نشد و هاج و واج موندی که چیکار کنی و از طرفی هم باید تکلیف کار معلوم بشه، اونوقت با توکل به خدا یه استخاره می کنن.

نه اینکه پسر مردم اومده خواستگاری، بزنی تو برجکش که استخاره کردیم بد اومده!

آدم بعضی وقتا تو کار بعضی ها در می مونه.

-------------------------------------------------

پ.ن: از امشب به پست "مطالعه چه صیغه ایست؟" عمل خواهم کرد.


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 115
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 57
  • بازدید سال : 70
  • بازدید کلی : 1,574